Labels

Thursday, December 19, 2013

MENGKARUNG

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,
Hari ni saya hanya ingin berkongsi pengalaman,
Setelah habisnya LAB TEST 2... YAY!!!,
Tetiba Sir Azzwan tanya kat BETTY ape tah dalam bahasa kelantan,
Aku tak ingat la pulak apa perkataan tu... hehe,
Then, aku tanya Sir dengan Betty,
Then, Sir bagi muka pelik giler sebab aku tak tahu 'perkataan' tu,
Then, Sir tanya 'MENGKARUNG tahu tak ?' ,lebih kurang macam tu la ayat Sir,
Dan sekali lagi aku membalasnya dengan jawapan "mengkarung ? APA TU ?"
Dan Sir Azzwan sekali lagi menunjukkan reaksi mukanya yang bertambah pelik kat aku,
Aku memang SERIUS tak tahu, aku ingatkan benda tu macam biawak ...haish...
Sir siap syorkan lagi SUPAYA aku tengok mengkarung tu kat GOOGLE ...
Nampak sangat kan aku tak tahu DUNIA HAIWAN ...haha...
Dan pengajarannya dalam hidup aku ialah sekarang aku dah tahu apa itu MENGKARUNG... hehe
Mengkarung tu sebenarnya sama je macam CICAK tapi besar sikit la daripada cicak...
Then, warna mengkarung ni terdiri daripada hijau, perang dan kelabu.
Dan terdapat 1200 jenis mengkarung di dunia ni...



No comments:

Post a Comment